Veelgestelde vragen

Algemeen

Hoe werkt ‘Mijn Gedacht’?

‘Mijn Gedacht’ is een online onderzoeksplatform van Argenta. Je kunt er op een eenvoudige manier deelnemen aan marktonderzoek en jouw mening geven over tal van onderwerpen. Jouw mening is belangrijk voor de ontwikkeling en verbetering van de producten en diensten van Argenta. Telkens wanneer je een vragenlijst invult verdien je punten. Vanaf 500 punten kun je de punten omzetten in een bedrag (in euro). Wij storten dat bedrag dan op je bankrekening of je kunt ervoor kiezen om het bedrag aan een goed doel te schenken. Na je registratie krijg je onmiddellijk toegang tot je persoonlijke pagina, waar je eenvoudig aan verschillende bevragingen kunt deelnemen. Al je antwoorden worden altijd anoniem verwerkt. Je kunt je op elk moment uitschrijven als je dat wenst.

Wie is Profacts?

Profacts is een toonaangevend Belgisch marktonderzoeksbureau dat doorgedreven marktonderzoek uitvoert voor tal van opdrachtgevers (nationale en internationale bedrijven, organisaties en de overheid). Profacts geeft Argenta relevante inzichten en advies met als doel Argenta’s producten en diensten te optimaliseren. Profacts doet dat op basis van de input van de leden van ‘Mijn Gedacht’ en na verwerking van alle resultaten van het onderzoek.

Wat is marktonderzoek?

Bedrijven, organisaties en de overheid zitten vaak met grote vragen waar ze niet onmiddellijk zelf het juiste antwoord op hebben. Bijvoorbeeld: • Zal ons nieuw product aanslaan? • Wat vinden de mensen van onze reclamecampagne? • Hoe kunnen we de wachttijden voor onze dienstverlening inkorten? • Hoe kunnen we de fileproblematiek aanpakken? • Hoe staat de Belg tegenover donatie aan goede doelen? • Wat ontbreekt er in ons aanbod? • … Marktonderzoek is erop gericht mensen om hun mening te vragen. Nadien worden al deze meningen door een onderzoeksbureau samengevoegd, verwerkt en geanalyseerd. Belangrijk voor jou: jouw specifieke antwoorden of persoonlijke data worden nooit aan de opdrachtgever doorgeven, tenzij hiervoor uitzonderlijk en uitdrukkelijk toestemming werd gevraagd en gegeven.

Wat gebeurt er met mijn antwoorden?

Jouw antwoorden worden verwerkt door het team van Profacts om te rapporteren aan Argenta. Zo komt het Profacts-team tot inzichten en conclusies voor de verschillende groepen mensen die deelnamen aan het onderzoek. ‘Mijn Gedacht’ geeft nooit jouw specifieke antwoorden of persoonlijke data aan Argenta door, tenzij hiervoor uitzonderlijk en uitdrukkelijk toestemming werd gevraagd en gegeven.

Registratie en profiel

Hoe kan ik mij registreren?

Klik op Registreer nu en vul jouw profielgegevens in. Zodra je dit hebt gedaan, ontvang je een mail ter bevestiging en kan je starten met jouw deelname aan de onderzoeken. Registreren is gratis!

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat nu?

Ga naar de inlogpagina en klik daar op ‘Wachtwoord vergeten’. Geef vervolgens je e-mailadres en vraag een nieuw wachtwoord aan. Je ontvangt onmiddellijk een e-mail met de nodige instructies om een nieuw wachtwoord aan te maken.

Hoe kan ik mijn account opzeggen?

Klik op Uitschrijven en vul het formulier in. Vul zeker in waarom je wenst uit te schrijven. Jouw input is belangrijk om ‘Mijn Gedacht’ gebruiksvriendelijk te houden.

Waarom wil ‘Mijn Gedacht’ mijn persoonlijke gegevens zoals naam, adres, … kennen?

‘Mijn Gedacht’ vraagt jouw persoonlijke gegevens zoals jouw naam, adres, geslacht, geboortedatum, … om jouw profiel zo goed mogelijk te matchen met de voorgestelde onderzoeken. Zo word je uitgenodigd voor onderzoeken die voor jou relevant zijn en hoef je niet telkens dezelfde vragen te beantwoorden.

Hoe weet ik dat mijn informatie en persoonlijke gegevens beveiligd worden?

We nemen de verantwoordelijkheid om jouw persoonlijke informatie te beveiligen zeer ernstig. Zo beheren we ‘Mijn Gedacht’ in een omgeving waarin jouw persoonlijke informatie beschermd is tegen verlies, diefstal of misbruik. Er is een gepaste fysieke beveiliging van onze kantoren en een gecontroleerde toegang tot onze computersystemen. Daarnaast gebruiken we beveiligde, versleutelde internetverbindingen bij de verzameling van persoonlijke informatie.

Onderzoeken

Hoe vaak zal ik gevraagd worden om deel te nemen aan onderzoeken

Dat is voor iedereen verschillend. Je wordt immers alleen uitgenodigd voor studies die passen bij jouw profiel. Je bepaalt natuurlijk altijd zelf aan welke onderzoeken je wilt deelnemen.

Hoe word ik uitgenodigd om deel te nemen aan onderzoeken?

Je wordt via e-mail op de hoogte gehouden wanneer er een nieuw onderzoek beschikbaar is op je persoonlijke pagina. Je kunt de lopende onderzoeken ook via Mijn overzicht zien en invullen.

Moet ik het onderzoek in één keer invullen?

Je hoeft een vragenlijst niet in één keer in te vullen. Je kunt het venster gewoon verlaten en de vragenlijst op een ander moment verder invullen. Dat kan tot en met de vermelde einddatum. Het is mogelijk dat een vragenlijst voor de einddatum gesloten wordt, bijvoorbeeld wanneer wij ruim voldoende ingevulde enquêtes ontvangen hebben.

Hoe worden de gegevens die ik via ‘Mijn Gedacht’ doorgeef gebruikt?

Wij nodigen je uit voor onderzoeken. We bundelen de antwoorden van iedereen die een vragenlijst invult, verwerken alle gegevens in hun totaliteit en voeren daarop analyses uit. Al jouw antwoorden worden volledig anoniem behandeld. Dat betekent dat er bij de verwerking van de resultaten geen link meer is tussen jouw antwoorden en jouw identificatiegegevens. Wij gebruiken jouw data niet voor andere doeleinden dan degene die in ons privacybeleid werden omschreven. Wil je graag meer weten over de persoonsgegevens die wij bijhouden? Raadpleeg dan ons privacybeleid.

Ik kan niet meer deelnemen aan een onderzoek. Hoe komt dat?

Wanneer er voldoende respondenten het onderzoek hebben ingevuld of wanneer de vermelde einddatum is bereikt, kun je niet meer deelnemen.

Een vragenlijst is vóór de einddatum gesloten of verdwenen uit de lijst. Hoe komt dat ?

Wij behouden ons het recht voor om een onderzoek vroegtijdig af te sluiten als er een voldoende hoge respons is op het onderzoek.

Puntensysteem

Hoeveel punten kan ik verdienen?

Dat varieert van onderzoek tot onderzoek. Hoe meer input we van jou vragen, hoe meer punten je kunt verdienen. Wanneer je start met het invullen van een onderzoek zie je telkens hoeveel punten het onderzoek zal opbrengen.

Waar kan ik mijn opgebouwd puntensaldo zien?

Onder Mijn overzicht kun je zien hoeveel punten je al hebt verdiend.

Hoe kan ik mijn punten inruilen?

Je kunt jouw punten inruilen onder het tabblad Mijn punten. Daar kun je ervoor kiezen om een overschrijving op jouw bankrekening te ontvangen of om een schenking te doen voor een goed doel naar keuze uit de lijst die beschikbaar is op de website.

Hoe lang duurt het voor ik mijn beloning krijg na het inruilen van mijn punten?

Als je kiest voor een overschrijving op jouw rekening, dan schrijven wij dit bedrag binnen de 12 werkdagen over. Kies je voor een overschrijving naar een goed doel, dan zorgt Profacts voor de storting, rechtstreeks aan het goede doel. Alle giften van leden van ‘Mijn Gedacht’ worden één keer per maand gebundeld en integraal overgemaakt aan de goede doelen.

Hoe zal ik mijn punten ontvangen?

Nadat je een vragenlijst volledig hebt ingevuld, ontvang je een bepaald aantal punten. Let op, als je wenst deel te nemen aan een studie maar bij de start van de bevraging blijkt dat je toch niet in aanmerking komt, kan het aantal punten beperkt worden. Soms kan het 48 uren duren vooraleer jouw punten toegekend worden. Als je een vragenlijst invult en het puntensaldo blijft na 48 uren onveranderd, dan neem je best contact met ons op via het tabblad Contact.

Wat gebeurt er met mijn punten als ik geen Argenta-klant meer ben of als ik mij uitschrijf op ‘Mijn Gedacht’?

Je hebt dan nog 30 kalenderdagen tijd om je punten in te ruilen. Na die periode wordt de puntenaccount automatisch verwijderd.

Kan ik vrienden uitnodigen om lid te worden van ‘Mijn Gedacht’?

Dat kan, op voorwaarde dat zij ook klant zijn bij Argenta en voldoen aan de andere voorwaarden om lid te worden van ‘Mijn Gedacht’. Bovendien behouden we ons het recht voor om het totaal aantal leden van ‘Mijn Gedacht’ te beperken tot een bepaald maximum.



Een vraag?

Heb je een vraag over Mijn Gedacht? Neem dan contact met ons op via het contactformulier.

Voor vragen over Argenta of de producten en dienstverlening van Argenta, neem rechtstreeks contact op met je kantoorhouder of via info@argenta.be.